ၾသဂုတ္လ ၁၃ရက္က ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခုိင္ေရး ႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ၏ အထူးအေရးေပၚ အစည္းအေဝး အၿပီးမွာ ပါတီ၏ ယာယီဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္း ရာထူးကေန ရပ္နားကာ ပါတီလုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမုိ ဖိဖိစီးစီး လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ရန္ဟူသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ဒု-ဥကၠ႒ ဦးေဌးဦးကို ပူးတြဲဥကၠ႒အျဖစ္ တာဝန္ေပးအပ္လိုက္သည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယက သူရဦးေရႊမန္းကို ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ခ်ထားေၾကာင
ယင္းကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၎၏ မိသားစုဝင္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးတိုးႏုိင္မန္းကို မဇၩိမက တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ကာ ေမးျမန္းထားခ်က္ ဒုတိယပိုင္း (ေနာက္ဆံုးပိုင္း) ကိုေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုက္ သည္။
ေမး - အဲဒါဆုိ ပါတီအေနနဲ႔ ဥကၠ႒ကို ဖယ္ရွားခဲ့တဲ့ ေနရာမွာ သူ႕ (ပရိုစီဂ်ာ) အစီအစဥ္တုိင္း မသြားဘူးလုိ႔ ကိုတိုးႏုိင္မန္းဆုိလုိခ်င္
ေျဖ - (ပရိုစီဂ်ာ) အတုိင္း မသြားဘူး၊ သြားတယ္ ဆုိတာထက္ အခ်ိဳ႕ဟာေတြကေတာ့ ညဘက္ အစည္းအေ၀း လုပ္တာတုိ႔ လံုၿခံဳေရးအဖြဲ႕အစည္းေတြသံု
ေမး - ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒လည္းျဖစ
ေျဖ - ဘာေျပာမလဲဆိုရင္ေတာ့ သူေျပာမယ့္စကားကို ခန္႔မွန္းၾကည့္တာကေတာ့ အဲ့လိုျမင္ရင္ ျမင္တဲ့ အတိုင္းပဲေပါ့လို႔ ေျပာပါလိမ့္မယ္။ အဲ့လိုၾကားရင္ ၾကားတဲ့အတိုင္းေပါ့လို႔ ေျပာပါလိမ့္မယ္။ သူ႔အေနနဲ႔ ဒီဟာက reasonable လား၊ unreasonable လား ဆိုတဲ့ ကိစၥကိုေတာ့ လတ္တေလာေတာ့ ေျပာလိမ့္မယ္လို႔ မယူဆပါဘူး။ တပ္မေတာ္ေခတ္ မွာလည္း တပ္မေတာ္ရဲ႕ထိပ္သီးအဖြဲ႕မွာ
ေမး - လာမည့္ ၁၈ ရက္မွာ လႊတ္ေတာ္က ျပန္ေခၚထားတယ္ဆိုေတာ့ လႊတ္ေတာ္ဆက္လုပ္ျဖစ္မယ္လို႔
ေျဖ - ယူဆတာမဟုတ္ပါဘူးဗ်။ ဆက္လုပ္ရမွာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူႏိုင္ငံေရးပါတီတစ္ခုရဲ႕ အႀကီးကဲ ကေနၿပီးေတာ့ အနားယူရတဲ့အဆင့္ပဲရွိတာ။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာပါ
နံပါတ္သံုးျဖစ္တဲ့ Administrative right အုပ္ခ်ဳပ္စီမံခန္႔ခြဲမႈရဲ႕ အခြင့္အေရး ရွိပါတယ္။ အဲဒီအခြင့္ေရးေတြကို ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔အတြက္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ Three Pillars နဲ႕သြားတဲ့အခါမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း၊ ဥပေဒျပဳေရးပိုင္း၊ တရားစီရင္ေရးအပိုင္း၊ အပိုင္းသံုးပိုင္းနဲ႔ ထပ္ၿပီးေတာ့ ၀န္းရံလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ၀န္းရံတဲ့ေနရာမွာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ယေန႔ထိ အသက္၀င္ဆဲ၊ က်န္တဲ့ ဥပေဒသည္ အသက္၀င္ ဆဲျဖစ္တဲ့အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရ အေနနဲ႔ေရာ၊ ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခုိင္ေရးနဲ႔
အဲဒီအတြက္ မ႑ိဳင္ အခ်င္းခ်င္းရဲ႕ Area Delineation လုိ႔ေခၚတဲ့ ေနရာပိုင္းျခားသတ္မွတ္ခ်က္အ
ေမး - ယူဆခ်က္တစ္ခ်က္က ဒီလုိမ်ိဳး သူရဦးေရႊမန္းကို ဥကၠ႒ေနရာကေန ဖယ္လုိက္ျခင္းအားျဖင့္ အစက အစိုးရနဲ႔ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးပါတီရဲ႕ ကြာဟေနမႈကို ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ဒီထက္ပိုအားေကာင္းေအာင္ျဖစ္
ေျဖ - အဲဒါကေတာ့ အကုန္လံုးကေတာ့ Perception အေနနဲ႔ပဲ ေျပာၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ Perception အေနနဲ႔ တင္ျပတဲ့အခါၾကေတာ့ တကယ္တန္း သိသိသာသာျဖစ္ဖို႔ ဆိုရင္ေတာ့ not audible အဲ့ဒီေတာ့ ရွင္းရွင္းေလးပါ။ ျပည္ေထာင္စုၾကံခိုင္ေရးႏွင္
သူ႔ေခတ္သူ႔အေျခအေနအရ ဦးေဆာင္အဖြဲ႕ေအာက္မွာ ဝန္ႀကီးအဖြဲ႕ရွိပါတယ္။ အစိုးရေပါ့ဗ်ာ၊ အဲဒီ အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္ေတြကပဲ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီကို ထူေထာင္ခဲ့ၾကတယ္။ အေနအထားအရ ပါတီရဲ႕ အေပၚမွာရွိပါတယ္။ ဒီဖက္ေခတ္ေရာက္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးပံုစံ ေျပာင္းသြားတယ္။ ပါတီရဲ႕ရပ္တည္ရမႈ၊ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ရပ္တည္ရမႈ၊ အစိုးရတစ္ရပ္ရဲ႕ ရင္ဆိုင္လုပ္ကိုင္ရမႈေတြဟာ ကိုင္တြယ္ေဆာင္ရြက္ ရသူေတြတိုင္းမွာ အခက္အခဲျဖစ္ခဲ့တာခ်ည္းပဲ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ အတိတ္ကာလ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ျပန္ၾကည့္ရင္ စံပုံစံစနစ္ခ်ထားေသာ အဖြဲ႕အစည္း Institution ေတြရွိသင့္သေလာက္ရွိခဲ့ေပမယ
ေနာက္ .. အေလ့အထနဲ႔ အေလ့စရိုက္ေပါ့ဗ်ာ။ ဟိုအရင္ မဆလေခတ္လိုပဲ အႏိုင္ရပါတီအေနနဲ႔ လုပ္ဖို႔ခြင့္ေတြရယူၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္မႈအဖြဲ႕ေတြအားလံုး
အာဏာလႊဲ (အသြင္ေျပာင္း) က စမွာပဲ အင္အားစုႀကီး (၄) စု အျဖစ္ ခြဲထြက္ၾကပါတယ္။ ၁။ အစိုးရ ၂။ လႊတ္ေတာ္ ၃။ ပါတီ ၄။ တပ္မေတာ္ ေပါ့ဗ်ာ ဆိုေတာ့ ရည္ရြယ္ရင္းကေတာ့ ႏိုင္ငံအတြက္ ရပ္တည္ ႐ုန္းကန္မႈအရေရာ၊ လုပ္ငန္းအရ၊ တာဝန္အရ မတူေတာ့ပါဘူး။ Unity ဆိုတဲ့ စကားရပ္ဟာ စည္းလံုးျခင္းလို႔ပဲ အဓိပါၸယ္သက္ေရာက္ပါမယ္။ Uniform မျဖစ္ပါဘူး။ Uniformity ေတြေတာ့ ရွိေနၾက မွာေပါ့။ေနာက္လုပ္ငန္းအရ တာဝန္အရ Concern ျဖစ္တာ လုပ္ရတာ ေျပာရတာ မတူပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔လုိ တစ္စုထဲ၊ တစ္ဖြဲ႕ထဲက လာၾကသူေတြအတြက္ေတာ့ နဲနဲခက္ခဲပါတယ္။
မတူညီတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ၊ တာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ၿပီး ႏိုင္ငံအတြက္၊ မိမိအဖြဲ႕အတြက္၊ ဝန္းက်င္အတြက္ လုပ္ၾကရာမွာ Group Think ေတြအရ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ ကိစၥေတြမွာ ေရငံုေနၾကတဲ့ သေဘာေတြ ရွိပါတယ္။ တာဝန္မတူၾကပဲ ေရွ႕ဆက္ၾကရာမွာ သည္းခံႏိုင္စိတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ။ ညိႇႏိႈ္င္းလိုစိတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ။ မဟာဗ်ဴဟာအျမင္ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ ဆိုတာကို အမ်ားကပဲ ဆံုးျဖတ္သြားၾကပါမယ္။ Constrains ေတြမ်ားလြန္းေတာ့ အခ်ိန္ယူၿပီး သံုးသပ္ရမယ့္ သေဘာေတာ့ ရွိပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ့္အျမင္အရေတာ့ ကြဲကြာၾကတယ္၊ မတည့္ၾကဘူးလို႔ မျမင္ပါဘူး။ ႀကိဳးစားရုန္းကန္ရင္းပဲ ရပ္တည္ၾကတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ အခြင့္အာဏာကို စြဲကိုင္က်င့္သံုးျခင္းလား၊
အဲဒီေတာ့ အကို႔အေမးကို ခ်ဳပ္ၿပီးေျဖရရင္ လူေတြ၊ လူေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းတဲ့အဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ အမ်ားအတြက္ အလုပ္လုပ္ၾကရာမွာ ရရွိ၊ ေရာက္ရွိတဲ့ Vantage Point ၊ Vantage View ၊ emotion ၊ Justification ေတြအရပဲ လုပ္ၾကမွာပါပဲ။ ပါတီနဲ႔ အစိုးရ နီးကပ္ေရး၊ တပ္မေတာ္ နီးကပ္ေရးဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္လို႔ ဆိုႏိုင္သလား။ က်ေနာ္ေတာ့ မသိပါဘူး၊ ေနာက္ေၾကာင္း မျပန္ေရးနဲ႔ေနာက္ေၾကာင္း မလွန္ေရးဆိုတဲ့ Hypothesis အတြက္ လုပ္ဖို႔ရာ Methodology ေတြထဲက တစ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ Reconciliation အတြက္ လုပ္ရတဲ့အထဲမွာ ၿပိဳင္ဘက္ (ရန္သူလိုသတ္မွတ္သူေတြ) နဲ႔ စကားေျပာဖို႔ရာမွာ ရိုးသားမႈနဲ႔ အမွန္တရားကို အေျခခံၿပီး ေျပာဆိုေဆြးေႏြးၾကရမွာပါ။ ပါတီေအာင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဦးေဆာင္သူေတြက လိုလို႔လုပ္ၾကတယ္ဆိုေတာ့လဲ ဒီအတိုင္းပဲ လုိက္နာၾကတာေပါ့ဗ်ာ။
ခုနကေျပာသလို အစိုးရနဲ႕ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီ ေ၀းကြာတယ္၊ မေ၀းကြာဘူးဆိုတာက သူတို႔ရဲ႕အျမင္၊ သူတို႔ရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္၊ သူတို႔ရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြနဲ႔ဘဲ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႕ ေ၀းကြာျခင္းတို႔ မေ၀ကြာျခင္းတို႔ကိစၥ သိပ္ၿပီး စိတ္မ၀င္စားပါဘူး။
ျပီးပါျပီ။
By Mizzima
ဦးတိုးႏုိင္မန္း ႏွင့္ ေမးျမန္းျခင္း (ပထမပိုင္း) - http://mizzimaburmese.com/
- See more at: http://mizzimaburmese.com/
ဦးတိုးႏုိင္မန္း ႏွင့္ ေမးျမန္းျခင္း (ဒုတိယပိုင္း) - http://mizzimaburmese.com/article/3270
No comments:
Post a Comment